Um unsere Website für Sie optimal zu gestalten und fortlaufend verbessern zu können, verwenden wir Cookies. Durch die weitere Nutzung der Website stimmen Sie der Verwendung von Cookies zu. Weitere Informationen zur Verwendung von Cookies sowie zu Ihrem Widerspruchsrecht erhalten Sie in unserer Datenschutzerklärung.

The Impact of Fair Trade

Autor:
Ruerd Ruben
Herausgeber:
Wageningen Academic Publishers
Erscheinungsjahr:
2008
Medienart:
Fachliteratur
Umfang:
256 Seiten
Bezugsquelle:

Verlag Wageningen Academic Publishers | ISBN: 978-90-8686-083-8

Beschreibung:

Table of Content:

  • Chapter 1: The development impact of Fair Trade: from discourse to data
  • Chapter 2: The impact of Fair Trade on banana producers in Northern Peru
  • Chapter 3: The impact of Fair Trade certification on coffee producers in Peru
  • Chapter 4: The impact of Fair Trade in banana production of Costa Rica
  • Chapter 5: Assessment of the effect of Fair Trade on smallholder producers in Costa Rica: a comparative study in the coffee sector
  • Chapter 6: The impact of Fair Trade in banana plantations in Ghana: income, ownership and livelihoods of banana workers
  • Chapter 7: Fair Trade impact of banana production in El Guabo Association, Ecuador: a production function analysis
  • Chapter 8: The effects of Fair Trade on affiliated producers: case studies from Kenya and Peru
  • Chapter 9: Better, but not great: the social and environmental benefits and limitations of Fair Trade for indigenous coffee producers in Oaxaca, Mexico
  • Chapter 10: Looking beyond the cooperative: Fair Trade and the income distribution
  • Chapter 11: Is there a moral case for Fair Trade products? On the moral duty for consumers to buy and for governments to support Fair Trade products

Ansprechpartnerin

Monika Gorkisch
Tel. 030 / 280 40 588

Was ist Fairer Handel?

Datenblatt "Fairer Handel"

Die wichtigsten Daten und Fakten zum Fairen Handel auf einen Blick – einmal jährlich per E-Mail Jetzt anmelden